Въпреки исканията на клиенти и служители по-малко от 1/4 от бизнесите поставят устойчивостта и социалните въпроси сред трите най-големи приоритета през 2020 г., но очакванията след ковид са окуражаващи

Нов отчет на индексите за устойчивост от Epson

Въпреки исканията на клиенти и служители по-малко от 1/4 от бизнесите поставят устойчивостта и социалните въпроси сред трите най-големи приоритета през 2020 г., но очакванията след ковид са окуражаващи

• Новият отчет на индексите на Epson разглежда очакванията за устойчивост по време на ковид и след това, както и въздействията върху бизнеса.

• Докладът сочи промяна на приоритетите, разделение между заинтересованите страни и различни водещи фактори на база поколение и регион.

Нов отчет на индексите, публикуван от Epson, разглежда променящите се приоритети и очаквания относно устойчивостта и социалните съображения сега и след ковид пандемията. Отчетът цели да идентифицира не само действията на фирмите, но и възможностите и заплахите, произтичащи от очакванията на техните клиенти и служители. Също така се разглеждат демографски и регионални отклонения.

Отчетът включва открития от изследвания, провеждани през летните месеци по време на ковид пандемията, в рамките на които 4000 участници в Европа и Близкия изток отговарят какви са техните действия и нагласи спрямо устойчивостта. [1]Това беше последвано от поредица от събития за дебати, проведени през последното тримесечие на 2020 г. с цел задълбочаване в откритията на проучването. 

 

[1]Проучване, проведено по поръчка на Epson от B2B International през юни 2020 г.

 

„За Epson устойчивостта отдавна е крайъгълен камък в функционирането на бизнеса, както в дизайна, така и в производството на продуктите ни, а и в рамките на собственото ни поведение и търговски дейности. Ние не мислим, че сме единствените, които се стремят да постигнат по-устойчив подход към бизнеса, но пандемията измести много от приоритетите“, коментира Дарън Фелпс, вицепрезидент на Epson Европа. 

„Искахме да се учим и да се адаптираме заедно с нашите партньори и потребители, за да установим къде технологиите могат да се приравнят и да спомогнат плановете за подкрепа за по-устойчиво и икономически жизнеспособно бъдеще. Този доклад споделя информацията, която събрахме за настоящите, и за планираните действия, както и очакванията на заинтересованите страни, които могат да повлияят на успеха на бизнеса.“

Основни заключения:

  • По време на ковид кризата по-малко от една четвърт от бизнесите в Европа и Близкия Изток поставят устойчивостта и социалните въпроси сред своите три най-важни приоритета.
  • Това противоречи на мнението на общото население, според което екологичните и социалните въпроси са с 71% важност (както клиенти, така и служители).
  • И 83% твърдят, че екологичните и социалните уверения относно продуктите и услугите, които лично закупуват, са важни.
  • Служителите, както в офис, така и тези работещи от дома си, твърдят, че факторите свързани с околната среда трябва да играят ключова роля в продуктите, предоставени им за употреба (70% твърдят, че технологиите за работа у дома трябва да бъдат дълготрайни, енергийно ефективни или да намаляват отпадъците).
  • А 81% от служителите разкриват, че за тях е важно работодателят им да подкрепя разрешаването на социални и екологични проблеми.
  • Когато става въпрос за положително екологично планиране за бъдещето, хората, вземащи решения в сферата на ИТ водят. Това несъмнено подкрепя тези фирми, които искат да приоритизират тези проблеми след ковид пандемията и търсят по-добро съответствие спрямо очакванията на заинтересованите страни сред клиенти и служители.
  • Различията между регионите и поколенията са очевидни, но мнозинството се съгласяват, че устойчивите и обществените действия имат предимства за бизнеса.

 

Допълнителни подробности:

Позиция на устойчивостта – сега и след ковид пандемията

Разбираемо е, че новият натиск, оказван от ковид пандемията кара компаниите да преразгледат приоритетите си. Разочароващо, но устойчивото развитие и социалните проблеми видимо са оставени настрана от 76%, които потвърждават, че тези въпроси не попадат сред техните три най-важни приоритета. По-положителното е, че има очакване фокусът да се възобнови след преминаването на кризата, като 65% твърдят, че тези проблеми ще станат по-важни при оценката на последиците от ковид.

 

Устойчивостта и рентабилността могат да вървят ръка за ръка, когато става въпрос за офис технологии. Но тези решения често се пренебрегват, тъй като мащабните тенденции като вятърни турбини и соларни панели карат мнозина да вярват, че устойчивостта е недостъпна и скъпа.

 

Най-вероятните шампиони в устойчивото развитие са онези, които взимат решения в сферата на ИТ.

Когато става въпрос за положително планиране за бъдещето, водят вземащите решения в сферата на ИТ, като 79% очакват важността на екологичните и социалните въпроси да нарасне след ковид пандемията.  Това може да се обясни с факта, че те имат по-добра представа и познания за простите технологични решения, с които разполагат, и са по-добре позиционирани, за да ги прилагат и проследяват въздействието им.

 

„Вече знаем, че мастиленоструйната технология има огромни ползи за околната среда в сравнение с лазерната и се застъпваме за преминаването към нея от години“, казва Дарън Фелпс. „Много просто, ако всички лазерни принтери в Европа се заменят с мастиленоструйните бизнес принтери без нагряване на Epson, ежегодно бихме могли да спестяваме достатъчно енергия, за да намаляваме емисиите на CO2 с 410 милиона килограма и разходите за енергия със 152 милиона евро. [1]

 

[1]Въз основа на изчисленията на Epson. Методология, проверена от TÜV Rheinland, базирана на „Типично потребление на енергия“, дефинирана и/или симулирана в съответсвие с процедурата за изпитване Energy Star и представена в kWh годишно. Модели, идентифицирани с помощта на IDC HCP tracker през второто тримесечие на 2019 г. (данни за периода първо тримесечие на 2015 г .до четвърто на 2018 г.) и инсталирана база през 2018 г. в компании в EU22, отчетени от IDC („Инсталирана база по вертикала, второ тримесечие на 2019 г.“). Сравнителни изчисления могат да бъдат намерени тук: https://www.epson.eu/neop-footnotes

 

Възможност за устойчивост

Също така съществуват по-малко материални ползи за фирмите, които остават ангажирани с екологични и социални усилия, като 82% от лицата, вземащи решения, и 78% от тези, които не вземат решения, вярват, че тези усилия могат да имат значително въздействие върху бизнес резултатите. 

  • 44% вярват във възприемането на марката.
  • 40% в лоялността на служителите.
  • 38% в производителността на работната сила.

В допълнение, от тези, фокусирани върху екологичните и социалните усилия, 86% очакват да видят, увеличение в печалбите на бизнеса през следващата година / пет години.

Като потребители или клиенти 83% от отговорилите на проучването твърдят, че екологичните и социалните уверения относно продуктите и услугите, които лично закупуват, са важни.А за служителите тези фактори са важни за 81%, които искат техният работодател да ги подкрепя. Критичен фактор, когато става въпрос за бъдещо планиране на работната сила.

Служителите искат по-добра преценка за оборудването (в дома и в офиса), независимо от възрастта им.

Когато става въпрос за предоставените продукти, служителите искат и тук да виждат положени усилия за устойчивост, като 70% твърдят, че е важно произведените продукти да са дълготрайни, енергийно ефективни и/или да водят до намаляване на отпадъците.

И макар че има очевидна разлика в поколенията – повече от 76% от лицата под 22 г. и 71% от онези между 23-37 г. очакват социалните и екологичните проблеми да станат все по-важни след ковид пандемията, спрямо 55% от хората на 54 г. или повече – по-старата демографска група, задвижва изискването за енергийна ефективност, дълголетие и намаляване на отпадъците в продуктите.

 

Научете повече и прочетете отчета за индексите тук: xxxx

 

Край

Бележки за редактора

Вижте повече неща, които Epson прави в името на устойчивостта: https://www.epson.eu/greenreport